جِـی بیست | تولید و پخش پــوشاک  | تولیدی لبــاس،J20wear

لباس فرم باید معرف یک برند باشد

خلاصه خبر:

لباس فرم باید معرف یک برند باشد

متن کامل خبر:

مجید یزدانی تولیدکننده پوشاک اداری برای بانوان است که از چند سال قبل به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. او در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: چند سال پیش احساس می‌کردم در زمینه یونیفرم در کشور ما خلائی وجود دارد. ایده‌هایی در ذهن داشتم که با ناهید هداوند، طراح لباس در میان گذاشتم و از همانجا کار طراحی و تولید لباس فرم بانوان را آغاز کردیم.

یزدانی ادامه داد: زمانی که فعالیت خود را آغاز کردم لباس‌های فرم اصلا طراحی نمی‌شدند، بلکه کت‌های ساده‌ای بودند که در نهایت فقط یک مغزی در حاشیه‌های آنها دوخته می‌شد. اگر هم اساتیدی بودند که لباس فرم طراحی می‌کردند، چیزی بود که قابل استفاده عمومی نبود و در نهایت در خطوط هواپیمایی کاربرد داشت.

او با اشاره به اینکه طرح‌های خود را از ابتدا در مراکز پتروشیمی و شرکت‌های نفتی عرضه کرده است افزود: در طراحی لباس فرم چند خلاء وجود داشت که اولین آن مشکل طراحی بود. آن زمان کسی طراحی لباس فرم انجام نمی‌داد در نتیجه طرح نویی وجود نداشت و خانم‌ها اصلا دوست نداشتند از آن لباس‌ها استفاده کنند. ولی ما با طراحی به روزی که انجام دادیم لباس‌هایی تولید کردیم که خانم‌ها بتوانند در خیابان هم آنها را بپوشند.

یزدانی ادامه داد: ابتدا که وارد این کار شدیم سختی زیادی کشیدیم و طرح‌های جدیدی که ارائه می‌دادیم برای مدیران دولتی به سختی قابل پذیرش بود. ولی آنقدر با آنها صحبت کردیم و طرح‌های جالب ارائه کردیم که خانم‌ها ‌پسندیدند. در 3 سال اخیر مدیران شرکت‌ها به این نتیجه رسیدند که برای لباس کارمندان خود هزینه کنند و جرات بیشتری پیدا کردند تا طرح‌های جدید را بخرند.

او با اشاره به کارهای تخصصی که در این زمینه انجام داده است گفت: یکی از مسائل بغرنجی که خانم‌ها با لباس فرم ادارات داشتند این بود که متخصص سایزگیری نداشتند. با توجه به اینکه بسیاری از خانم‌ها چندسایز دارند باید برای طراحی لباس آنها اندازه‌گیری خاصی انجام شود تا سایز آنها به دست آید. این مشکل در مجموعه ما حل شد و خانم هداوند از همه خانم‌های کارمند سایزگیری می‌کند تا لباس آنها بدون هیچ مشکلی دوخته شود.

یزدانی ادامه داد: ما علاوه بر اینکه در سایزگیری موفق بودیم از پارچه‌های مناسب و طراحی جدید در کارها استفاده می‌کنیم. شاید طراحی یونیفرم کار ساده‌ای به نظر برسد اما این کار ظرافت زیادی دارد و باید در عین رعایت موازین ایرانی و اسلامی لباسی خاص و ویژه باشد. مانتوی فرم اداره‌ها فرم کتی دارد و بر اساس استاندارهای این مدل طراحی می‌شود، اما برای مکان‌هایی مثل بیمارستان و مدرسه لباس آزادتر است.

او در مورد رنگ لباس فرم گفت: رنگ رایج لباس فرم مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و طوسی است و با وجود اینکه بعضی شرکت‌ها به رنگ‌های جدید گرایش دارند همچنان مشکی و سرمه‌ای طرفدار بیشتر دارد. البته ما در مشاوره‌های خود می‌گوییم که اگر شرکتی لباس‌های رنگی بخواهد، بعد از یک هفته که این رنگ توسط عده زیادی استفاده شود همه را دلزده می‌کند. اما سرمه‌ای رنگی مناسب رنگ پوست ایرانی‌ها است و راحت با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود.

یزدانی افزود: یکی از مشکلات این کار کپی شدن طرح‌هاست که کار را برای همه طراحان مشکل می‌کند. طرحی که برای یونیفرم می‌زنیم و روزها به جزئیات آن فکر شده است خیلی سریع توسط افرادی با قدرت بیشتر کپی شده و فروش بالایی هم پیدا می‌کند. مشکل دیگر ما کمبود خیاط حرفه‌ای است. با توجه به اینکه ما کار ارزان تولید نمی‌کنیم و کیفیت کار برایمان اهمیت دارد نیاز به خیاط حرفه‌ای داریم.

این تولیدکننده ادامه داد: در این مدتی که کار می‌کنیم متوجه شدیم اداراتی مانند بانک‌ها و بیمه‌ها با وجود هزینه سنگینی که برای تولید 2000 دست لباس فرم پرداخت می‌کنند، تحقیقی برای پیدا کردن طراح خوب انجام نمی‌دهند تا یک لباس ویژه آنها طراحی کند. در برندسازی داشتن لباس خاص اهمیت زیادی دارد اما این مجموعه‌ها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و همیشه از طرح‌های ساده و معمولی که سال‌ها است در ادارات مختلف دیده می‌شود استفاده می‌کنند. هر بانک، شرکت بیمه و... باید با توجه به سایر نشانه‌های خود لباس فرمی داشته باشد که معرف آن برند باشد و سطح کار آنها را بالا ببرد.


آمار مربوط به این مطلب:

تعداد بازدید:846

نظرات

در این رابطه هیچ نظری توسط کاربران نوشته نشده است
بازگشت
کپی‌رایت © 2024 تولید و پخش پوشاک جـی بیست
راه اندازی شده توسط فروشگاه ساز ویرچو