رقابت عامل تعیین کننده قیمت و تنظیم بازار است/ برندساز باید حمایت شود.
خلاصه خبر:
رقابت عامل تعیین کننده قیمت و تنظیم بازار است/ برندساز باید حمایت شود.
متن کامل خبر:
ابوالقاسم شیرازی گفت : تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما در فرهنگ ما استفاده از برندهای خارجی جا افتاده است که این به دلیل خلاء است که در داخل کشور وجود دارد.
وی اظهار کرد: تولیدکننده برای فروش بیشتر از مارکهای خارجی استفاده میکند تا خریدار را ترغیب کند.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه دولت در توسعه صنعت پوشاک میتواند نقش اساسی داشته باشد، گفت: درحال حاضر صنعت پوشاک کشور در موقعیت خاصی قرار دارد، تولیدکنندگان داخلی باید ارتقاء سطح کیفت کالای خود و با جلب اعتماد مشتری، مصرفکننده را از کیفیت تولید خود مطمئن کند.
شیرازی تصریح کرد: پوشاک داخلی نیازمند برندسازی است تا بتواند مطرح شود اما وجود مشکلات فراوان در مسیر راه تولیدکننده، باعث شده تا آنها تمایلی به برندسازی نداشته باشند.
وی افزود: صنعت پوشاک کشور برای مطرح شدن و توسعه نیازمند همکاری تمامی دستگاههای دولتیاز جمله صدا و سیما است، همه مردم جامعه در بالا بردن فرهنگ استفاده از کالای داخلی سهیم هستند.
شیرازی با بیان اینکه برند سازی ضوابط خاص خودش را دارد، اظهارکرد: برای ساخت یک برند باید هزینه زیادی کرد، زمانی که در کشور تولیدکننده دارای برند میشود، به جای قرار گرفتن در سبد حمایت دولت، انواع هزینههای همچون مالیات را بر او تحمیل میکنند.
شیرازی تصریح کرد: وقتی یک پوشاک برند شد، دیگر نباید برای صاحب آن برند تعیین کرد که چه قیمتی بر کالای خود بگذارد، صاحب برند با توجه به هزینههای که کرده است قیمت کالایش را تعیین میکند و این مردم هستند که تصمیم میگیرند آن کالا را با آن قیمت خریداری کنند یا نه، اینگونه یک رقابت آزاد شکل میگیرد و خود فروشندگان برای آنکه فروش بیشتری داشته باشند قطعا قیمتها را متناسب و منطقی تعیین میکنند اینگونه بازار هم ساماندهی میشود.
شیرازی با بیان اینکه رقابت عامل تعیین کننده و اصلی برای قیمت کالا در بازار است، اظهار کرد: زمانی که عرضه پوشاک محدود شود، قیمتها افزایش پیدا میکند، اگر دولت قیمت را رها کند، رقابت شکل میگیرد و قطعا قیمتها ارزانتر میشوند، تولیدکننده میداند که کیفیت و قیمت عامل اصلی فروش است به همین دلیل سعی در افزایش کیفیت وکاهش قیمت خواهد کرد.