سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بهنام رئیسدانا مسئول اجرایی سایت مداکسیر به هنرآنلاین گفت: این سایت به تازگی راهاندازی شده و هدف آن ایجاد یک شبکه و نمایشگاه مجازی تخصصی و دائمی برای فعالان حوزه مد، پوشاک و سبک زندگی است. او در مورد فعالیتهایی که در این مجموعه اتفاق میافتد گفت: کار اصلی این سایت به صورت کاملاً تخصصی ارائه سرویسهای ارتباطی بین فعالان این حوزه است. هدف ما این است که بتوانیم ارتباطهای تجاری بین افراد این حوزه را به صورت دائمی در اختیار آنها قرار دهیم تا با اطلاعاتی که از خود در سایت قرار میدهند و توسط ما ساماندهی میشود بتوانند همکاران خود را در سراسر کشور بهتر بشناسند و تعاملات تجاری میان آنها شکل بگیرد. رئیس دانا افزود: هرکدام از فعالان این حوزه میتوانند برای خود یک پروفایل ایجاد کرده و اطلاعات اولیه و برنامههای آینده خود را در آن درج کنند تا همه علاقهمندان این حوزه بتوانند از آن استفاده کنند. سه ماه آغاز فعالیت سایت را برای ثبت نام فعالان این حوزه در نظر گرفتیم و پس از آن همه کسانی که علاقهمند جدی این حوزه هستند میتوانند برای خود پروفایل تشکیل دهند و دنبال کننده کار فعالان مد، پوشاک و سبک زندگی باشند. هدف نهایی ما این است که ابزار رایگانی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم. او با اشاره به مزایای حضور در این سایت گفت: این مجموعه با توجه به نوع ساختاری که دارد خیلی قویتر از یک وبسایت شخصی یا اینستاگرام و تلگرام کار میکند. سیستم تخصصی مداکسیر باعث میشود امکان جستجوی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد و اگر خود افراد هم سایت شخصی دارند میتوانند از امکانات مداکسیر برای بهتر دیده شدن سایت خود استفاده کنند. این سیستم قرار نیست متکی به ما باشد بلکه پس از حمایت اولیه برای ثبت اطلاعات متخصصان، در مراحل بعد مانند یک شبکه اجتماعی هر فرد اطلاعات محصولات خود را میگذارد و نظرات مردم را بررسی میکند. رئیس دانا در مورد تفاوت این سایت با سایر سایتهای ایرانی مد و لباس گفت: ما یک تیم تخصصی حوزه آیتی هستیم که در این حوزه وارد شدیم و از ابتدا زیرساختهایی را برای توسعه این سیستم در نظر گرفتیم. در حوزه مد و پوشاک و سبک زندگی کار زیادی در کشور ما انجام نشده است. البته سایتهایی هستند که هدفگذاری آنها نزدیک به کار ما است اما از ابتدا زمان زیادی صرف کردیم و با 15 سال تجربه در تجارت الکترونیک، مدلهای موفق جهانی را بررسی کردیم تا ببینیم سایتهای بینالمللی که یک اجتماع تخصصی برای یک تجارت راهاندازی کردهاند چه ویژگیهایی دارند. رئیسدانا ادامه داد: مدلهای موفق این کار در دنیا وجود دارند ولی ما به دلیل محدودیتی که در اینترنت ایران وجود دارد نمیتوانیم از آنها استفاده کنیم. همچنین آن مدلها نیاز به بومیسازی داشتند بنابراین آنها را بومیسازی کردیم. این سایتی که به وجود آوردیم یک سیستم خاص برای خودمان است ولی مدلی که پیادهسازی کردیم یک مدل موفق جهانی است که بیش از 15 سال سابقه دارد. اگر فعالان این حوزه به ما اعتماد کنند متوجه میشوند که عضویت در یک مجموعه تخصصی چقدر با داشتن یک سایت شخصی تفاوت دارد. |