صدور 360 نشان شیما برای طراحان و تولیدکنندگان لباس
خلاصه خبر:
صدور حدود 360 کد شیما (شناسه یکپارچهسازی مد و لباس ایرانی اسلامی) برای طراحان و تولیدکنندگان لباس و پوشاک تنها در سه ماه نخست سال جاری نشان از جایگاه این نشان در میان تولیدکنندگان و طراحان لباس دارد.
"شیما" به معنای شناسه یکپارچهسازی مد و لباس ایرانی اسلامی بوده و برای توسعه فرهنگ و لباس ایرانی اسلامی طراحی شده است. طراح و تولیدکننده، پس از دریافت کد شیما موظف است، نشان شیما را در درز قدی لباس، سمت راست بدوزد تا مایه اطمینان خاطر مصرفکنندگان فراهم شود.
متن کامل خبر:
به گزارشهنرآنلاینبه نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، صدور حدود 360 کد شیما (شناسه یکپارچهسازی مد و لباس ایرانی اسلامی) برای طراحان و تولیدکنندگان لباس و پوشاک تنها در سه ماه نخست سال جاری نشان از جایگاه این نشان در میان تولیدکنندگان و طراحان لباس دارد.
"شیما" به معنای شناسه یکپارچهسازی مد و لباس ایرانی اسلامی بوده و برای توسعه فرهنگ و لباس ایرانی اسلامی طراحی شده است. طراح و تولیدکننده، پس از دریافت کد شیما موظف است، نشان شیما را در درز قدی لباس، سمت راست بدوزد تا مایه اطمینان خاطر مصرفکنندگان فراهم شود.
شماره درجشده در بارکد این شناسه، به معنای شماره ثبت محصول در سامانه شیما بوده و علاقهمندان با ارسال کد شیما به شماره پیامک 3000619897، از نام طراح و نام اثر مورد علاقه خود مطلع خواهند شد.
طراحان و تولیدکنندگان باید با همراه داشتن اصل اثر و همچنین مدارک لازم به بنیاد ملی مد و لباس مراجعه کنند.
ثبتنام 130 متقاضی در بخش عفاف و حجاب بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم
130 فعال، تولیدکننده و طراح حوزه عفاف و حجاب برای حضور در بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم درخواست دادهاند. این بخش توسط بنیاد ملی مد و لباس ساماندهی و اجرا میشود.
بر اساس این گزارش در این دوره با توجه به محدودیت فضا پس از بررسیهای لازم متقاضیانی که دارای شرایط لازم و کیفیت بالا باشند، برای حضور در نمایشگاه انتخاب میشوند. این در حالی است که این سومین سال متوالی است که همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و ماه مبارک رمضان، بخش ویژه عفاف و حجاب نیز برگزار میشود.
در این بخش علاوه بر تازهترین طرحهای تولیدشده، محصولات کاربردی عفاف و حجاب نیز به مخاطبان و علاقهمندان ارائه خواهد شد. توسعه و ترویج پوشش اسلامی و فرهنگ ارزشی از اولویتهای اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس در سالهای اخیر بوده است.