جِـی بیست | تولید و پخش پــوشاک  | تولیدی لبــاس،J20wear

چگونه مشتريان را وادار به خريد کنيم؟

خلاصه خبر:

محققان بازار، مشاوران و فروشندگان مدت ها است که تلاش مي کنند علم را وارد هنر بازاريابي کنند و هدف نهايي تمام آنها جدا کردن مشتريان از پول هايشان است ! جدايي که منجر به رسيدن آنها به محصولات و خدمات ما مي شود. مارک بابچ پس از مشاهده بازارها و فروشگاه هاي مختلف در بسياري از کشورهاي دنيا، يادداشتهايي نوشته است که مي گويد، کدام فروشندگان در فروش خود موفق تر بوده اند. او در سفرهايش و مشاهده فروشندگان مختلف يک نکته را به روشني دريافته است: در حالي که کالاها، مخاطبان، قيمت ها متفاوت بوده است، اما اصول بازاريابي در آنها تفاوتي نمي کرده است.

متن کامل خبر:

محصول خود را بفروشيم !از محصول خود يک قهرمان بسازيد

مشتريان برندها را خريد نمي کنند بلکه انها محصولات را مي خرند؛ بسياري از محصولات شما در فروشگاهي چند قدم آن طرف تر هم وجود دارد؛ بنابراين قانون اول هر بازاري آن است که نشان دهيد شما چه چيزي داريد و چرا از محصولات سايرين بهتر است. شما بايد نشان دهيد که محصولات شما از نظر تنوع، کيفيت و قيمت با فروشگاههاي ديگر متفاوت است.



محصول خود را بفروشيم !به مشتريان اجازه تعامل با محصول را بدهيد

خريداران دوست دارند، محصول را لمس کنند، آن را از نزديک ببينند، بو کنند و بعد بخرند. اجازه دهيد تا آنجا که ممکن است به محصول نزديک شوند و آن را تست کنند، تا تصوري از محصولي که مي خواهند بخرند داشته باشند و با اطمينان بيشتري خريد کنند.



محصول خود را بفروشيم !با مشتري صميمي شويد

مارک مي گويد؛ در استانبول فرش فروشي را ديدم، که يک فنجان چاي با مشتري مي نوشيد و مذاکرات پيرامون خريد و مشخصات فرش در حين نوشيدن صورت مي گرفت و به اين ترتيب فروشنده ضمن ايجاد فضاي دوستانه، شانس بيشتري براي فروش محصول دارد.



محصول خود را بفروشيم !آنها را باکارخانه و فرآيند توليد محصول بيشتر آشنا کنيد.

يک قدم به عقب تر برويد و مشتري را از فرآيند توليد محصول مطلع سازيد، در بسياري از کشورهاي دنيا ديده ام که شرکتها مشتريان را از داخل کارخانه و خط توليد عبور مي دهند تا به فروشگاه برسند. البته اين روش براي تمام محصولات توصيه نمي شود اما اگر محصول شما پوشاک، صنايع دستي و يا صنايع غذايي باشد، احتمالاً آشنا کردن مشتريان با مراحل توليد، موثر خواهد بود.



محصول خود را بفروشيم !خوب بودن محصول را اثبات کنيد

به گفتن جمله ي اين محصول فوق العاده است اکتفا نکنيد ! سعي کنيد به روش و شيوه اي کيفيت آن را براي مشتري اثبات کنيد.



محصول خود را بفروشيم !يک نمايش درست کنيد

حتماً شما هم نحوه ي سرو غذا را در رستوران ديده ايد ! جايي که آشپز با ميز مخصوص در کنار شما همراه با نمايشي زيبا از طرز تهيه ي غذا، آن را به شما تحويل مي دهد ! اين کار اشتهاي شما را تحريک مي کند و از غذا خوردن بيشتر لذت مي بريد. اين کار مي تواند در فروش محصولات ديگر هم به گونه اي موثر باشد. مثلاً در فروش پوشاک، محصولات صنايع غذايي و ... هر کدام مي توانند نمايش خاص خود را داشته باشند !



محصول خود را بفروشيم !با شرايط بازار منطبق شويد

مارک بابچ مي گويد؛ در ميانمار که واردات محدود است و محصولات وارداتي بسيار گران هستند مشاهده کردم که کالاهاي دست دوم، وارد ابعاد جديدي شده است ! بنابراين فروشندگان بايد خود را با شرايط حاکم بر محيطشان هماهنگ کنند !



محصول خود را بفروشيم !تا آنجا که ممکن است محصولات را سفارشي کنيد

تا جايي که مي توانيد دقيقاً همان چيزي را به مشتري بدهيد که او مي خواهد؛ هر چند انجام اين کار به صورت سودآور کار مشکلي است، اما هر چه بيشتر در اين جهت حرکت کنيد، فروش شما بيشتر خواهد شد.



محصول خود را بفروشيم !به مشتريان وفادار خود خدمات بيشتري بدهيد

ارتباط با مشتري ! هيچ گاه آن را فراموش نکنيد. ارتباط با مشتري رمز موفقيت بسياري از فروشندگان بوده است، و براي شما هم مي تواند باشد ! بابچ دو رستوران کباب ترکي (دونر) در ترکيه را ديده است که هر دو غذاي يکسان داشتند، چيدمان يکسان، اندازه ي يکسان و قيمت برابر اما يکي پر از مشتري و ديگري خالي ! و با کمي دقت علت آن را ارتباط خوب با مشتري يافته است !

آمار مربوط به این مطلب:

تعداد بازدید:1938

نظرات

در این رابطه هیچ نظری توسط کاربران نوشته نشده است
بازگشت
کپی‌رایت © 2024 تولید و پخش پوشاک جـی بیست
راه اندازی شده توسط فروشگاه ساز ویرچو