جِـی بیست | تولید و پخش پــوشاک  | تولیدی لبــاس،J20wear

فقرتكنولوژيكي عامل عقب ماندگي صنعت پوشاك ايران

خلاصه خبر:

عضو خانه صنعتكاران ايران يكي از دلايل عقب ماندگي صنعت پوشاك ايران را فقر تكنولوژيكي و ناتواني در پياده سازي طراحي روز دنيا مبتني بر فرهنگ بومي و ايراني عنوان كرد.

متن کامل خبر:





 
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، اميرحسين محمدي نژاد روز يكشنبه در نشستي خبري همزمان با دهه توليد ملي و در آستانه روز صنعت و معدن اظهار داشت: زيرساخت هاي لازم براي جهاني سازي برند در ايران آماده نيست ، بنابراين بايد در ابتدا زمينه حضور شركت هاي بزرگ را در داخل فراهم كرد.
اين فعال اقتصادي با اشاره به تشويق سرمايه گذاران خارجي براي حضور در بازار پوشاك ايران تصريح كرد: در صحبت هايي كه با برندهاي معتبر جهاني شده است، اغلب شركت هاي خارجي تمايل به سرمايه گذاري در ايران دارند.
محمدي نژاد گفت: در شرايط فعلي، صنعت پوشاك و بازار اين محصولات در ايران وضعيت نگران كننده اي دارد،در حالي كه صنعت مد و پوشاك مي تواند بالاترين ارزش افزوده را براي اقتصاد ايران داشته باشد.
وي اظهار داشت: يكي از دلايل عقب ماندگي صنعت پوشاك ايران، فقر تكنولوژيكي و ناتواني در پياده سازي طراحي روز دنيا مبتني بر فرهنگ بومي و ايراني است و به همين دليل عمده توليدكنندگان پوشاك كشور بدون در نظر گرفتن حقوق مالكيت معنوي برندها و به دليل نبود نظارت كافي ، اقدام به كپي كاري مي كنند.
عضو خانه صنعتكاران ايران با بيان اين كه اصلي ترين عامل افزايش جعل برندها در بازار پوشاك ايران، عدم حضور موثر و قدرتمند برندهاي معتبر و خوشنام جهاني است، افزود: در همين راستا از حدود دو سال قبل رايزني گسترده اي را با يك شركت خارجي دنبال كرده ايم و در تلاش هستيم تا خط توليد بخش از محصولات اين شركت را در ايران راه اندازي كنيم.
محمدي نژاد گفت: اين كار مي تواند به تدريج ايران را به يكي از مراكز توليد و صادرات پوشاك تبديل كند. در سال هاي گذشته بزرگترين واحدهاي توليدي پوشاك با سرمايه گذاري هاي هنگفت در كشور راه اندازي شده اما هيچ يك از آنها به سرانجام نرسيده و يا متوقف شده است، زيرا از دانش و توانايي كافي براي برندسازي و توليد با كيفيت برخوردار نبودند.
محمدي نژاد با بيان اين كه قاچاق پوشاك بزرگترين ضربه را به اين صنعت وارد كرده است، خاطرنشان كرد: توسعه برندها بايد به گونه اي دنبال شود كه قاچاق توجيه اقتصادي نداشته باشد و برندهايي وارد ايران شود كه قابليت رقابت با ديگر كالاهاي موجود در بازار را دارد.
همچنين صدرا شريعتمداري مدير بازرگاني شركت بازارگستران توسعه صنعت مد و پوشاك را يكي از راهكارهاي اصلي ايجاد اشتغال گسترده در كشور دانست و افزود: در شرايط فعلي صنعت پوشاك كشور از توان كافي براي رقابت پذيري در بازارهاي جهاني برخوردار نيست، اما با مشاركت برندهاي خوشنام جهان مي توان علم روز اين صنعت را به كشور انتقال داد و از منظر اقتصادي نيز برندها مي توانند يكي از منابع اصلي درآمدزايي در كشور به شمار رود.
وي به سرمايه گذاري برندهاي بزرگ جهان در استان بورساي كشور تركيه اشاره كرد كه اين امر سبب شده است صادرات صنعت پوشاك اين استان به ۱۱۶ كشور جهان در شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ به ۸۸۵ ميليون دلار برسد.



منبـــع: irna.com

آمار مربوط به این مطلب:

تعداد بازدید:1665

نظرات

در این رابطه هیچ نظری توسط کاربران نوشته نشده است
بازگشت
کپی‌رایت © 2024 تولید و پخش پوشاک جـی بیست
راه اندازی شده توسط فروشگاه ساز ویرچو